lördag 30 juli 2016

Att tapetsera med Easy-up tapeter


 Jag är såå stolt och nöjd över att jag har klarat av att tapetsera, alldeles själv:)
Lite pilligt och klurigt var det ju, men så mycket enklare med Easy-up.
Jag har ju tidigare hjälpt till att tapetsera, men då på det traditionella viset
med tapetbord och allt.

Men det här var ju bara att rolla väggen med lim och sedan dra upp tapeterna 
på väggen och sedan skära. Ja, lite mönsterpassning var det ju också
men lite utmaning ska det ju vara.

Det tog mig en hel dag, men jag var så ivrig att få det färdigt.
Det här rummet är barnens sovrum på sommarön och jag tyckte att det 
passade med mönstrade tapeter där, det blev faktiskt väldigt mysigt.
rummet är ganska så litet och så står det 2 stycken våningssängar där inne.

tapeterna kommer från ECO-tapeter och är designade av Emma von Brömsen, 
de heter "Dancing crane" och jag gillar dem jättemycket.

Nu saknas det bara lite gardiner och annat piff, men det blir nog nästa år.



Det fina draperiet har min mormor sytt och jag tycker att det passar bra in där.
Hon sydde det under många somrar på sommarön när jag var liten
och ibland fick jag hjälpa henne, allt är sytt för hand.






Inga kommentarer: